Menjava olja pri računalnikih in strežnikih ob rednem servisnem intervalu

Lovro Vrtač

Ker je v svetu računalništva marsikaj navadnemu smrtniku nerazumljivega, moramo informatiki mnogokrat poseči po primerjavah z avtomobilsko industrijo. To pa navadno vsi razumemo.

Le malokdo si drzne brez slabega občutka bistveno podaljšati servisni interval svojega jeklenega konjička. Vsi se zavedamo, da je to slabo za motor in da mu s tem krajšamo življenjsko dobo.

Da se lahko varno vozimo, preverjamo tlak v pnevmatikah, nivo olja in drugih življenjsko pomembnih tekočin, pa tudi zavorne ploščice bo serviser preveril ob vsakem obisku.

Kje je tu povezava z računalniki, se boste vprašali. Je in to velika. Računalnik je, tako kot avto, naprava in čeprav ne rabi bencina in nima zavornih ploščic, je vseeno potrebno skrbeti, da vse teče kot namazano.

To, kar je tovornjak …

… za nekoga, ki se ukvarja z logistiko, je strežnik za storitveno podjetje. Je pa res, da tudi logisti danes potrebujejo računalnike in strežnike.

In če grem še korak naprej. Računalniški sistem podjetja v celoti temelji na strežnikih in računalnikih. Ne samo hardver, tudi informacijski sistem kot celoto je potrebno vzdrževati.

 

Pa saj vse dela!

Seveda, večinoma res vse dela, dokler enkrat ne dela več. Takrat pa nastane problem. Nalijmo si mladega vina: nobeno podjetje danes ne more več reči, da ob odpovedih informacijske tehnologije ne nastaja poslovna škoda.

Brez IT tehnologije niti računa ne moremo več plačati, kaj šele, da bi ga izdali; ne moremo odgovoriti niti na elektronsko pošto.

 

Seveda, vse lahko postorite sami!

Brez zadržkov napišem, na kaj vse morate biti pozorni, če želite biti na varni strani in da vaš informacijski sistem teče kot dobro naoljen stroj.

 

  • Rezervne kopije podatkov.
    • Najboljše je slediti principu 3-2-1. Tri kopije vseh podatkov, na vsaj dveh različnih nosilcih in vsaj ena kopija zunaj podjetja.
    • Edini dober backup je tisti, ki je avtomatiziran. Poskrbeti morate, da se rezervne kopije podatkov delajo dnevno in povsem avtomatično.
    • Redno morate preverjati, da so varnostne kopije dejansko uporabne. Vsaj enkrat na mesec testirajte rezervne kopije tako, da nek naključen podatek iz rezervnih kopij restavrirate. Če gre, potem je vse super. Če ne gre, potem odkrijte napako in jo čim hitreje uredite.
    • Pravilno konfigurirajte backup postopke, da bodo na rezervnih kopijah res tistih podatki, ki jih potrebujete za delovanje podjetja.
    • Poskrbite, da vam rezervnih kopij podatkov ne bodo “požrli” izsiljevalski virusi.

 

  • Popravki operacijskih sistemov
    • Popravke je pametno na računalnike, strežnike in drugo strojno opremo nameščati sproti. In to iz najmanj dveh razlogov. Prvič, popravki zakrpajo varnostne luknje. Z namestitvijo varnostnih popravkov se zavarujete pred številnimi nevšečnostmi, predvsem pa pred hekerji in kriminalci. Drugič: popravki mnogokrat prinesejo izboljšano uporabniško izkušnjo in nove funkcionalnosti, ki vam in sodelavcem izboljšujejo produktivnost.

 

  • Upravljanje z uporabniki in njihovimi dostopi do podatkov
    • Ko dobite novega sodelavca, mu morate ustvarite elektronski naslov. Prav tako mu morate dati pravice za dostop do najrazličnejših IT virov v podjetju. Vse od dostopov, da bo lahko izdajal ponudbe in račune, da bo te dokumente lahko tiskal, pa do najrazličnejših skupnih podatkov, ki jih potrebuje.
    • V primeru, da sodelavec zapušča podjetje, pa ste tudi zakonsko obvezani, da mu vsaj ukinete elektronski predal. Omeniti moram tudi, da sodelavčev elektronski predal, pa čeprav je na domeni podjetja, ščiti zakonodaja, zato brez njegove odobritve ne smete dostopati do njegovega elektronskega predala. Ko odide s podjetja, pa ne smete enostavno preusmeriti njegove elektronske pošte na nekoga drugega. Tovrstno napako je zagrešilo že kar nekaj podjetij. Zmota, ki so jo spoznali šele, ko je prišla denarna kazen.
      Ob odhodu sodelavca je potrebno “počistiti”, kajti zadnja stvar, ki bi si jo želeli je to, da bi lahko še iz svoje naslednje službe pri konkurenci, še dostopal do podatkov pri vas.

 

  • Sprotno spremljanje strojne opreme
    • predvsem strežniki, pa tudi računalniki, seveda, imajo vgrajene mehanizme, ki ob dogodkih, kot so odpoved diska, pregrevanje, pokvarjeni pomnilniški moduli, pošljejo obvestilo, da se nekaj čudnega dogaja. Čim prej si taka obvestila nastavite, da boste lahko čim hitreje ukrepali.

 

  • Sprotno spremljanje ostalega dogajanja v računalniškem okolju
    • so ponoči resnično vsi računalniki in strežniki izvedli rezervne kopije?
    • kakšno je stanje tonerjev in ostalega potrošnega materiala v tiskalnikih?
    • kakšno je stanje omrežnega diska? Slučajno zmanjkuje prostora na diskih?

 

  • Sledenje dobrim praksam in novim tehnologijam
    • Edina stalnica na področju poslovne informatike je ta, da ni nobene stalnice. 🙂 Spremembe se dogajajo hitro, zato priporočam, da jim tudi sami čim bolj sledite.
    • Tudi dobre prakse se spreminjajo in nekaj, kar je bilo dobro lansko leto, ni več nujno dobro tudi letos. Sploh, če pomislite na široko polje cyber kriminala, ki se je z izsiljevalskimi virusi razpaslo v zadnjih letih.

Se sliši komplicirano? Prenesite te naloge na nas.

Da, res je, vse zgoraj naštete naloge niso vedno povsem preproste. Zelo podrobno je namreč treba poznati računalniške sisteme, da bo vse nastavljeno, kot je treba.

Imamo izkušnje, imamo znanje in naša naloga je, da poskrbimo za nemoteno delovanje vašega IT sistema.

Naš namen seveda ni, da izkoristimo prvo priliko za izdajo računa, marveč da vam pomagamo s svojimi dolgoletnimi izkušnjami in z znanjem, ki smo ga v teh letih nabrali.

 

Vzdrževanje je torej osnova dobro delujočega IT sistema

Žal smo bili v Moj servisu že kar nekajkrat priča situacijam, ko smo morali reševati zaplete, ki bi se jim v podjetjih lahko izognili z rednim vzdrževanjem.

Pomagali smo v številnih težavah podjetij: vse od katastrofalnih izgub podatkov, kjer se je izgubila poslovna zgodovina za deset in več let, do odpovedi strežnikov, kjer podjetje po več dni praktično ni moglo poslovati.

 

Pogodba je win-win priložnost

Marsikje sem že slišal, da s tem, ko omenim pogodbo, skušam prodajati strah, kot kakšen zavarovalniški agent, ki obišče vse sosednje hiše v dneh po požaru.

V pogodbi v obojestransko korist zapišemo nekaj stvari. Denimo, da boste kot naročnik dali Moj servisu dostop do IT sredstev, da bomo lahko nemoteno opravljali dogovorjene nalog. Na drugi strani pa se mi zavežemo, da bomo vse naloge opravljali po najboljših praksah naše IT branže.

Zavežemo se tudi, da bomo podatke, ki jih bomo videli pri vas, varovali kot poslovno skrivnost in tudi finančno odgovarjali, če bomo prekršili dane zaveze. Zapišemo tudi, kaj so naše vzdrževalne naloge, zato da nas lahko držite za besedo, če bi šlo kaj narobe. No, to so tehnikalije, ki jih moramo predebatirati na sestanku.

Znani pisatelj Kurt Vonnegut je nekoč davno zapisal: Ena izmed pomanjkljivosti človeškega karakterja je, da bi vsakdo rad gradil, nihče pa ne bi vdrževal.

Prepričan sem, da ta stavek danes ne drži več in se vsi zavedamo, da moramo vzdrževati tako lastna bivališča, avtomobile, kot tudi računalnike in strežnike. Za to slednje smo specialisti v Moj servisu.

Kdaj vas lahko obiščem, da poklepetamo?

Lovro Vrtač

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.